dijous, 21 de novembre del 2019

A partir del text proposat, comentar l'estructura general de la Divina Comèdia (Infern, Purgatori, Paradís)

Infern: Segons el teu estil de vida a l'infern també eres així. Els que van ser menyspreable a L'infern també. Dant i Virgili es tracten amb el menyspreu i condició que si hagueren estat en vida. Dant els tracta als condemnats com si foren animals. Els condemnats es sotmeten a una metamorfosi regressiva al contrari de les del Cel o Purgatori. A més de Llucifer estan els dimonis i amb ells estan els deus i herois convertits en monstres que ocupen els cercles infernals. 

Purgatori: S'arriba a través d'un túnel que porta aigua d'un riu de la muntanya del Purgatori. És una muntanya troncocònica (en línia recta amb Jerusalem i amb el centre de l'infern), a més, està format per nou pisos. El cim és el Paradís Terrenal (on van totes les ànimes), Dant es troba a Beatriu i la agafa com a guia substituint a Virgili, que retorna als Llimbs. Al Purgatori també succedeix com a l'infern, hi ha processos metamòrfics però de forma positiva, es a dir, les ànimes es purifiquen.
Informació extra: És el regne de la música dominat pels cants dels salms i regne de la filosofia.

Cel: Es un dels passatges més bonics de l'obra i Dant ascendeix observant la bellesa de Beatriu.
El Cel es divideix en primer o de la Lluna que és on van les ànimes que no van complir els vots, després està el segon o de Mercuri que és on van les ànimes que van per fer el bé en aconseguir fama i honor, el tercer o de Venus que són les ànimes dels amants, el quart o del Sol van les ànimes dels savis, el cinqué o de Mart les ànimes dels màrtirs per la fe, el sisé o de Júpiter les ànimes d'homes justos i pietosos, el seté o de Saturn les ànimes dels contemplatius, en el vuité o estrellat les ànimes dels benaventurats, el nové o primer movible estan els angels al voltant de Déu i en el desé o Empiri està regnant Déu. 
En cada cel les ànimes són com llums però a l'Empiri són de forma corporal amb llums i qualitats sobrenaturals. 
A més els cels són tots movibles ja que volen apropar-se al Primer Mòbil. Al Cel la filosofia s'abandona i es creu més en la teologia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada